محک

معرفی دستگاه جوشکاری محک

دستگاه جوشکاری محک

معرفی دستگاه جوشکاری محک

امروز مقاله ای کوتاه درباره معرفی دستگاه جوشکاری محک  با هم میخونیم و نحوه عملکرد این محصولات را با هم بیشتر آشنا می شیم:

تفاوت عمده ظاهری ترانس جوش و اینورتر در وزن آن است که اینورتر ها حدود 10 برابر سبک تر هستند.

در مقایسه IGBT با MOSFET  : در حال کلی IGBT دارای مزایای سرعت کموتاسیون بالاتر و کارایی بیشتر در حین کار در ولتاژهای پایین است. علاوه بر این، IGBT می تواند حفاظت های ولتاژ داشته باشد.  و همجنین بلاکر اور لود جریان اضافی دارند.

کلیه اینورتر های محک با طول عمر بالا دارای یک سال ضمانت بدون چون چرا هستند.

دستگاه جوش محک از گروه تجهیزات کارگاهی که توسط فروشگاه مرکزی محک ارائه میشود. در حال حاضر شامل ترانس جوش و اینورتر جوشکاری است.

تفاوت عملکرد دستگاه‌های جوش اینورتر با دستگاه‌های جوش سنتی در حالت کلی در نحوه‌ی تغییر جریان متناوب ورودی به جریان (DC) خروجی است. به علت تکنولوژی جدیدی که در ساختار دستگاه‌های جوش اینورتر استفاده شده، هزینه‌ی تولید آن‌ها بسیار پایین‌تر از دستگاه‌های سنتی تمام شده و باعث می‌شود مقرون به صرفه‌تر باشند. همچنین دستگاه‌های جوش اینورترنسبت به دستگاه‌های جوش سنتی دارای وزن کم‌تر و قدرت جوش مستحکم‌تر و یکنواخت‌تری هستند.

لوازم اضافی 1.انبر جوش و کابل 2.انبر اتصال و کابل 3.ماسک جوشکاری

لوازم جانبی اینورتر جوشکاری چیست؟

انبر الکترود گیر و کابل رابط از مهم ترین لوازم های جانبی اینوتر می باشند که نگه داشتن الکترود ها در سایز های مختلف توسط انبر صورت می گیرد و کابل رابط وظیفه انتقال جریان به انبر و در نهایت به الکترود را دارد و در صورتی که شدت جریان به طور کامل توسط کابل انتقال یابد؛ جوش کیفیت خوبی خواهد داشت به همین علت جنس کابل و انبر بسیار مهم می باشد.

بیشتر بدانیم!..

مدت‌هاست که برای اتصال دو قطعه فلزی به هم، از عمل جوشکاری استفاده می‌شود. طی این عمل، قسمت‌های اتصال دو قطعه را به کمک ابزاری چنان داغ می‌کنند، که این قسمت‌ها  تغییر حالت داده و در هم فرو روند و یک سطح هموار بسازند. روش‌های زیادی برای این عمل به وجود آمد که بعضا دست و پا گیر و سخت بود؛ اما پس از اختراع این اینورتر های جوشکاری ، کار به حدی آسان شد که این دستگاه و نامش را به سرعت به تمام جهانیان شناساند. 

تاریخچه جوشکاری

قدمت و تاریخچه جوشکاری به چندین قرن پیش بر می گردد یکی از مورخان یونان باستان اظهار داشته است گلاکوس از شهر خیوس به تنهایی جوشکاری آهن را اختراع کرده است و سالهای بعد یک فرد روسی و لهستانی جوشکاری قوس الکتریکی با استفاده از الکترود کرین را به وجود آوردند. اما می توان گفت جهش در جوش کاری قوس الکتریکی در جنگ جهانی اول رخ داد که در ساخت هواپیما، کشتی و…. از آن استفاده شد و در سال ۱۹۳۲ کنستانتین خرنوف جوشکاری قوس الکتریکی در زیر آب را انجام داد و بعد ازآن جوشکاری قوس فلزی به وجود آمد.

انواع دستگاه جوش

با توجه به اینکه روش های جوشکاری بسیار متنوع هستند .دستگاه های جوشکاری متنوعی در بازار وجود دارند. در واقع تمام دستگاه های جوشکاری یا ولتاژ ثابت هستند یا جریان ثابت می باشند. در این دستگاه ها با ثابت نگه داشتن تنها یک مورد، مورد دیگر را تغییر می دهند.هم چنین جریان الکتریکی توسط منبع تغذیه تامین می شود این جریان می تواند متناوب یا مستقیم باشد که تامین این انرژی الکتریکی از طریق منبع مولد های متفاوتی صورت می گیرد.

ترانسفورماتورها

.یکی از ساده ترین واولین دستگاه های جوشکاری ترانسفورماتورها هستند که در این دستگاه ها جریان متناوب AC با شدت کم اما ولتاژ بالا به جریان الکتریکی با شدت بالا ولی ولتاژکم تبدیل می شود این دستگاه بسیار سنگین هستند، حجم بالا دارند و برق زیادی مصرف می کنند.

رکتی فایر

شبیه به ترانسفورماتورها هستند که یک مبدل یکسو کنندگی به آن ها اضافه شده است و با جریان سه فاز کار می کنند.

دینام جوشکاری

این دینام ها در دو نوع الکتریکی و احتراقی وجود دارند. در نوع احتراقی آن ها از بنزین و گازوییل استفاده می شود که باعث ایجاد سر صدای زیاد و آلودگی محیط زیست می شوند.

اینورتر جوشکاری

امروزه برای حل تمامی معایب دستگاه های جوشکاری اینورتر های جوشکاری ساخته شده اند که دستگاه های پر کاربردی هستند. اینورتر های جوشکاری مدرن ترین نسل دستگاه جوش هستند که وزن سبک تری دارند و به دلیل سیستم هایی که دارند کیفیت جوشکاری بالایی را ایجاد می کنند.در این دستگاه ها سوییچ حالت جامد و ریکتیفایر جریان متناوب به جریان مستقیم وجود دارد که از دیگر مزیت های بزرگ این دستگاه جوش امکان تنظیم مقدار جریان و ولتاژ است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *